אילון מאסק סבור שטרמאפ עשוי להפתיע ומניית טסלה החלה את 2017 בראלי קטן

  • טסלה החמיצה את תחזית המסירות לרבעון הרביעי.
  • החל ייצור תאים חשמליים בגיגהפקטורי והחברה תייצר תאים פוטו-וולטאיים בניו יורק.
  • מאסק צופה להפתעות חיוביות מהאדמינסטרציה של טראמפ.
איור של הטסלה גיגהפאקטורי, בלעדיו התפתחות טסלה לא היתה אפשרית (טסלה)
איור של הטסלה גיגהפאקטורי, בלעדיו התפתחות טסלה לא היתה אפשרית (טסלה)

אוטוניוז, 07.01.2016 – מניית טסלה מוטורס החלה את השנה בעליה של כ-7% בשבוע המסחר הראשון בניו יורק, במה שעתידה להיות שנה חשובה למותג הגדל במהירות הרבה ביותר בשוק הרכב העולמי. אמנם דו”ח המסירות של טסלה לרבעון הרביעי החטיא במעט את התחזיות והן היו נמוכות מהצפוי, אולם אין בזה בכדי להשפיע על עתידה של החברה, שבשנה שעברה רכשה את סולאר-סיטי, המקימה מתקנים פוטו-וולטאיים על גגות בתים. 2017 תעמוד בסימן הכנות לייצור הטסלה מודל 3, שיתחיל לקראת סוף השנה. ב-2018 הודיעה טסלה בעבר, היא מתכננת ייצור של 500,000 מכוניות, פי שיש ממספר המכוניות שהחברה ייצרה השנה.

ברבעון הרביעי מסרה טסלה כ-22,200 כלי רכב ובכל השנה היא מסרה 76,230 כלי רכב, מעט מתחת לתחזיות של 80,000 יחידות. במהלך הרבעון חלה האטה בייצור בגלל שינויים בחומרת מערכת הנהיגה האוטונומית, אוטופיילוט, יתכן תוצאה של ניתוק הקשרים עם מובילאיי. הביקוש לכלי הרכב המשיך לגדול וטסלה דיווחה על גידול בהזמנות נטו לשני הדגמים אותם היא משווקת, מודל S ומודל X. ב-Q4 חל גידול של 52% בהזמנות בהשוואה למקביל שנה קודם וגידול של 24% בהשוואה לרבעון הקודם. ברבעון האחרון ייצרה טסלה 24,882 כלי רכב ובכל 2016 יצרה החברה 83,922 כלי רכב גידול של כ-64% בהשוואה ל-2015. ברבעון הרביעי מסרה טסלה 12,700 מודל S, שהיוו כ-57% מהמסירות, ו-9,500 מודל X שהיוו כ-43% מהמסירות. התחזקות מודל X, שהושק אחרי מודל S וגם יקר ממנו, משקפת את המגמה הקיימת בשוק העולמי של מעבר ממכוניות פרטיות לטראקס.

תחילת ייצור תאים חשמליים

בשבוע שעבר הודיעה טסלה על תחילת ייצור תאים חשמלים מסוג ליתיום-יון למצברים בגיגהפקטורי. זו הפעם הראשונה שבה תאים חשמליים ליתיום-יון מיוצרים בהיקף כזה בארה”ב ואינם מיוצרים באסיה (מה שעשוי להעניק לאילון מאסק, הבוס של טסלה, נקודות חיוביות אצל דונאלד טראמפ, הנשיא הנבחר). בשלב ראשון התאים החשמליים הצילינדריים, המכונים “2170 Cell” מיועדים למוצרים נייחים, ה-Powerwall 2 וה-Powerpack 2. ברבעון השני יתחיל ייצור תאים חשמליים עבור מודל 3.

הקמת הגיגהפקטורי, שעם השלמתו יהיה המבנה הגדול בעולם, לדברי טסלה, מתקדמת בשלבים. עד כה הוקם, על מספר קומות שטח ייצור בסך 4.9 מיליון רגל רבוע על שטח של 1.9 מיליון רגל רבוע וזהו רק כשליש משטח המפעל המתוכנן. טסלה אומרת שכאשר יושלם המפעל הוא יעסיק ישירות 6,500 עובדים ועוד 20,000-30,000 משרות תומכות באזור.

היקפי הייצור במפעל יאפשרו את הפחתת עלויות המצברים וכבר ב-2018 המפעל אמור לייצר 35 מיליון גיגהוואט-שעה לשנה, של תאים חשמליים, כמעט כמו התפוקה של שאר המפעלים בעולם.

תאים פוטו-וולטאיים

הודעה אחרת שטסלה פרסמה לאחרונה היה על הסכם עם פאנאסוניק על התחלת ייצור תאם פוטו-וולטאיים ומודולים פוטו-וולטאיים בבפאלו, ניו יורק.  טסלה צופה תוספת של 1,400 מקומות עבודה בבפאלו בטווח הקצר ואלפים נוספים בטווח הארוך יותר. פאנאסוניק התחייבה להשקיע במפעל בעוד טסלה התחייבה לרכוש את מוצרי המפעל בהתחייבות לטווח ארוך.

טראמפ עשוי להפתיע

במפגש עם משקיעים השבוע בגיגהפקטורי אמר מאסק שהוא צופה להפתעות מצד האדמינסטרציה של טראמפ. “לנשיא הנבחר יש דגש חזק על ייצור אמריקני וכך גם לנו. אחנו בונים את בית החרושת הגדול בעולם כעת, יוצרים ג’ובים אמריקנים…. אני חושב שאולי נראה דברים מפתיעים מהאדמינסטרציה הבאה. אנחנו לא חושבים שהם יהיו שליליים על דלקים פוסיליים… אבל אולי הם יהיו גם חיוביים על [אנרגיות] מתחדשות,” צוטט כאומר מאסק, שלקח לאחרונה חלק בפגישה בין ראשי עסקים אמריקנים לנשיא הנבחר, באתר electrek.

זו כבר סיבה לראלי תחילת השנה במניות טסלה.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*