אחרי שניצלה מפשיטת רגל פיג'ו-סיטרואן מתעניינת ברכישת אופל

  • החטיבה האירופית של ג'נרל מוטורס מושכת את פיג'ו-סיטרואן.
  • הרכישה תיצור את קבוצת המכוניות השניה בגודלה באירופה.
  • תאפשר ל-PSA להשיג טכנולוגיות של מכונית חשמלית ומכונית אוטונומית שהיא טרם פיתחה.

אוטוניוז, 14.02.2017 – קבוצת פיג'ו-סיטרואן, מנהלת מו"מ עם ג'נרל מוטורס, לרכישת אופל, החטיבה האירופית של קבוצת הרכב האמריקנית, כך דיווחו היום בלומברג ורויטרס. בתגובה לדיווח אישרה PSA את דבר קיום המו"מ. PSA נסוגה בשנה שעברה למקום השלישי באירופה בדירוג המכירות, מאחורי קבוצות פולקסווגן ורנו עם מכירות של כ-1.4 מ' כלי רכב. אופל מדורגת במקום החמישי עם מכירות של כ-980,000 כלי רכב ב-2016. במידה והרכישה תתבצע תדורג הקבוצה המשותפת במקום השני באירופה בפער ניכר לפני קבוצת רנו.

אופל סבלה בעשור האחרון מהפסדים מתמשכים וניסיונות ג'י.אמ להחזירה לרווחיות טרם נשאו פרי. בהתאם לתוכנית המקורית אופל אמורה היתה לחזור לרווחיות כבר בשנה שעברה, אולם החלטת בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי, גרמה לפיחות חד בפאונד שגרם לאופל לסיים את השנה בהפסד של 300 מ' ד'. לעומת זאת פורד, שסבלה אף היא מהפסדים בפעילותה באירופה, העבירה את החטיבה לרווחיות כבר ב-2015.

PSA מעוניינת ברכישת אופל כדי להשיג גישה לטכנולוגיות חדשות, ובהן של מכוניות חשמליות ולהשיג את היתרונות של הגודל, מסר מקור מקורב לעיסקה. לפני מספר שנים ג'י.אמ ניסתה לשתף פעולה עם PSA ורכשה 14% ממניות הקבוצה הצרפתית, אולם הניסיון כשל, ג'י.אמ נפטרה מהמניות, ו-PSA השיגה סיוע של ממשלת צרפת ויצרנית המכוניות הסינית דונגפנג, שרכשו כל אחת 14% ממניות החברה. בשנים האחרונות, בעקבות מינויו של קרלוס טאוורס ל-CEO, חזרה PSA לרווחיות כשהיא ממקדת את מאמציה בעיקר בדגמים רווחיים.

ג'י.אמ היתה קרובה למכירות אופל כבר ב-2009, בתקופת פשיטת הרגל, אולם הרצון לשמור על נוכחות באירופה, מנע מג'י.אמ לבצע זאת. אולם כעת נראה שבג'י.אמ, פעם קבוצת הרכב הגדולה בעולם, קיימת מוכנות לקבל את הרעיון שלחברה לא תהיה נוכחות בשוק הרכב הוותיק בעולם, השוק האירופי. תהליך היציאה החל בחלקו בשנה שעברה כאשרג ג'י.אמ הפסיקה לשווק באירופה את מותג שברולט וריכזה את מאמציה במותג אופל ביבשת ובאחיו התאום ווקסהול באי הבריטי.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*