אחרי שנה של תנופת מכירות מקלארן חשפה בג'נבה את ה-720S

  • חמש שנים אחרי שהחלה בפעילות מציגה מקלארן אוטומוטיב דגם חדש, ה-720S.
  • מורכת ממכללים שרובם שופרו: תא נוסעים מסיבי פחמן ומנוע טורבו שהוגדל ל-4.0 ל'.
  • בשנה שעברה הכפילה מקלארן אוטומוטיב את מכירותיה שהסתכמו ביותר מ-3,200 כלי רכב.
mcla_720S_108
שתי דלתות המקלארן 720S נפתחות כלפי מעלה (מקלארן)

אוטוניוז, 08.03.2017 – מקלארן אוטומוטיב חשפה בג'נבה את הדגם הבסיסי החדש של החברה, ה-720S. דגם זה מחליף את דגם הליבה הקודם ה-650S וזהו למעשה הדור השני של דגמי מקלארן.

הדגם החדש הוא בעיקרו שכלולו של הדגם הקודם על כל רכיביו, החל מהשאסי ועד למנוע הטורבו V8 שנפחו הוגדל ב-200 סמ"ק ל-4.0 ל'.

הדגם החדש חשוב במיוחד עבור מקלארן, הנמצאת בתנופת גידול מכירות. ב-2016 מכירות הקבוצה הוכפלו ל-3,286 מכוניות והיקף הייצור של החברה מתקרב כעת למחצית מהיקף הייצור של יריבתה הוותיקה הרבה יותר, פרארי, שתחגוג השנה 70 שנה להקמתה. נותן זה מתקרב לנתון המכירות שמקלארן שאפה אליו עם השקתה, 4,000 יחידות בשנה.

2,031 מסך היחידות שמקלארן מסרה היו מהסידרה הבסיסית, המכונה Sports Series, 570GT ו-570S. מסידרת ה-Super Series, המורכבת ממכוניות ספורטיביות יותר נמכרו 1,255 יחידות במהלך 2016.

השוק הצפון אמריקני היה השוק החזק ביותר של מקלארן עם מכירות של 1,139 מכוניות (106%+) בעוד באירופה נרשם זינוק של 153% במכירות ל-996 כלי רכב. בסין נמכרו בשנה שעברה 228 מכוניות מקלארן.

השקת ה-720S היא חלק מתוכנית Track22 התוכנית העיסקית של מקלארן לחמש השנים הקרובות במהלכן תשקיע החברה מיליארד דולר בפיתוח ותשיק 15 דגמים חדשים.

מנוע ה-720S הוגדל ל-4.0 ל' באמצעות הארכת אורך הפעימה ב-3.6 מ"מ והספקו עומד כעת על 720 כ"ס המושגים ב-7,000 סל"ד. המומנט המרבי עומד על 56.9 קג"מ.

ה-720S מבוססת על תא סיבי פחמן חדש, Monocage II, פיתוח של התא שהיווה את הבסיס לדגם הקודם. מערכות השאסי שודרגו מהמערכת שנמצאה ב-650S. במערכת מותקנים בכל פינה בולמים המתקשרים בינם לבין עצמם. מערכת PCCII פותחה בשיתוף פעולה עם אוניברסיטת קיימברידג' ועושה שימוש בנתונים הנאספים מ-12 חיישנים ומדי תאוצה חדשים. לדברי מקלארן התוצאה הסופית היא מגע טוב יותר בין הצמיגים לאספלט.

מערכת Variable Draft Steer מאפשרת להחליק את המכונית מבלי לאבד שליטה. ההגה כח חשמלי-הידראולי משמר טכנולוגיה ותיקה יותר מאחר שמקלארן חשים שמערכת זו מעניקה לנהג תחושה טובה יותר.

פרופיל הצד של המכונית דומה מאד לזה של הדגם היוצא. הפאנלים של הגוף עשויים סיבי פחמן או מאלומיניום. בצדדים נעלמו כונסי האוויר שהיו מאחורי הדלתות ופתח לפליטת אויר נפרץ מאחורי הגלגלים הקדמיים משני צידי המכונית. חרטום המכונית שונה במעט ובמכסה הקדמי נפרצו שני כונסי אויר.

שינוי בולט ניתן לראות במראה המכונית מאחור. שתי כתפיים רחבות מתנשאות מעל לאזור המנוע והחלון האחורי קטן יותר ומרוחק יותר מהקצה האחורי של המכונית. בדגם הקודם החלון האחורי גלש כמעט עד לכנף האחורית וניתן היה לראות דרכו את המכונית. הכנף משולבת הפעם בגוף המכונית.

מחירה של המקלארן בבריטניה צפוי להתחיל ב-207,900 ליש"ט.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin