אושר חוקי שירותי רכב, המטרה הוזלת השימוש בכלי רכב

אוטוניוז, 29.06.2016 – ברוב של 22 וללא מתנגדים הסירה אתמול הכנסת מעל סדר יומה, וכבדרך אגב גם אישרה, את חוק שירותי רכב, חוק שהדיונים ביותר מ-200 סעיפיו בועדת הכלכלה של הכנסת נמשכו כשלוש שנים בעשרות ישיבות ובשתי כנסות. אולם בסיום החקיקה, שההתנגדות העיקרית לה הגיעה מעבר לים, מצידם של ארגוני הלובי של יצרניות הרכב באירופה ובארה"ב, התקבל החוק שלפי כותרת ההודעה הרשמית של הכנסת נועד ל"קידום התחרות בענף הרכב והוזלת מחירי המכוניות החדשות והחלפים."

החידושים העיקרים בחוק נוגעים לאפשרויות יבוא כלי רכב חדשים ע"י יבואנים עקיפים ויבואנים זעירים. החסם העיקרי שמנע עד כה אפשרויות יבוא מקבילות היה האחריות והטיפול ברכב. לפי החוק החדש יבואניות הרכב הישירות והגדולות יהיו חייבות להעניק טיפול באחריות ובריקולים גם לכלי רכב שהן אינן מייבאות.

החוק מנסה להסדיר גם עיסוקים בסחר ברכב חדש ורכב משומש, יבוא וסחר במוצרי תעבורה, שמאות רכב ועוד. החוק מסדיר גם את ענף המוסכים ויבוא החלפים. בהתאם לחוק מוסכים יחויבו לתת הצעות מחיר ללקוחות עם אפשרויות לשימוש בחלפים מקוריים את תחליפיים. יבואניות שיפרו את ההוראות המרכזיות בחוק צפויות לקנס של עד מיליון שקל לכל הפרה.

"פתיחת התחרות בענף כולו היא הבסיס של החוק המהפכני," אמר אחרי שהחוק אושר ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת. "הלכנו רחוק יותר ממה שנעשה בכנסת הקודמת ואפילו ממה שביקש משרד התחבורה, כי מה שעמד כנר לרגלינו זה הגברת התחרות שמטרתה בסוף היא הוזלות המחירים לציבור."

""חוק רישוי שירותי רכב הוא חוק צרכני וחברתי ממדרגה ראשונה, שיוביל להוזלה של כלי הרכב, שירותי התחזוקה וחלקי החילוף, ממנה ייהנו כל צרכני הרכב. לא אהסס להפעיל את כל המנופים והסמכויות שהחוק מעניק לי כדי להבטיח תחרות הוגנת לטובת האזרח," אמר שר התחבורה ישראל כץ ,שגם שיבח את עבודתו של ח"כ כבל.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin