אופל מוערכת ב-2 מיליארד דולר במו"מ בין ג'י.אמ ו-PSA, עשויה לייצר מכוניות חשמליות בלבד

  • המו"מ בין ג'נרל מוטורס ל-PSA מתקדם לקראת סיכום במהלך השבוע הקרוב.
  • אופל מוערכת ב-2 מיליארד דולר ועשויה להפוך ליצרנית מכוניות חשמליות בלבד.
  • בריטניה עלולה להיות המפסידה הגדולה מהרכישה.
אופל אמפרה-e, הגירסה האירופית של השברולט בולט (אופל)
אופל אמפרה-e. אופל עשויה להפוך למותג מכוניות חשמליות בלבד (אופל)

אוטוניוז, 18.02.2017 – פיג'ו-סיטרואן (PSA) וג'נרל מוטורס ינסו לסגור את עיסקת מכירת אופל ל-PSA עד יום חמישי הקרוב, כאשר PSA אמורה לפרסם את הדו"ח השנתי. תג המחיר לאופל נקבע על 2 מיליארד דולר, כאשר מחציתו ישולם במזומן ומחציתו בנטילת מחויבויות של אופל ע"י PSA, לפי דיווח של רויטרס.

המכשולים העיקריים בפני העיסקה הם עתידם של מפעלי אופל בבריטניה, גרמניה וצרפת ופיטורי אלפי פועלים. ההיגיון המרכזי של העיסקה הוא סינרגיה בין PSA לאופל, כאשר ברור שלשתי הקבוצות יש דגמים חופפים המתחרים האחד בשני. תעשיית הרכב האירופית סובלת מעודף ייצור משמעותי ולכן סגירת מפעלים היא חיונית להצלחת הרכישה. כרגע נראה שבריטניה נמצאת במצב הנחות ביותר, לא מעט בגלל הברקזיט, שעתיד להפוך את בריטניה, אם המדינות לא יגיעו להסכמי סחר ללא תעריפים ומכסים, ליעד קשה לסחר חופשי. בשנה שעברה התחייבה בריטניה לתמוך בדרכים שונות בפעילות ניסאן באי הבריטי גם אחרי הברקזיט ובסוף השבוע דווח שהתחייבויות דומות ניתנו גם ל-PSA וליצרניות רכב אחרות.

קרלוס טווארס, הבוס של PSA אמור להיפגש השבוע עם תרזה מאי, ראש ממשלת בריטניה, אולם לא ברור מה הוא יוכל להבטיח לה.

אופל מעסיקה באירופה 34,500 עובדים, כמחצית מהם בגרמניה וכמה אלפים מהם בבריטניה. מה שעלול להוסיף לסבך היחסים הן מערכות הבחירות שיערכו השנה בצרפת ובגרמניה, כאשר בצרפת קיים חשש ריאלי לעליית הימין הקיצוני בראשות מרין לה פן המצדדת בפרישת צרפת מהאיחוד האירופי, מהלך שאחרי הברקזיט משמעותו תהיה חיסולו של האיחוד האירופי ועליית הנציונליזם והפרוטקציוניזם. לכן הפוליטיקאים הצרפתים לא יוכלו להרשות לעצמם להראות שרכישת אופל תגרום לסגירת מפעלים ופיטורים בצרפת.

אופל מותג מכוניות חשמליות

ביום שישי דיווח המגזין הגרמני Manager Magazin ש-PSA תקבל רישיון לשימוש בטכנולוגיות חישמול המכוניות שג'י.אמ פיתחה ושיושמו במכונית אופל אמפרה-e ושברולט בולט. קודם לכן פירסם המגזין שהבוס של מותג אופל, קרל-תומאס ניומאן, עובד על תוכנית להפיכת אופל למותג מכוניות חשמליות בלבד. תוכנית זו עשויה לקרוץ לטווארס, הבוס של PSA, שגם מעוניין לשמור את נוימאן כבוס של אופל.

תגובה ראשונה

תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*


עשו מנוי לניוזלטר של אוטוניוז
עשו מנוי לניוזלטר וקבלו את כל העידכונים
תודה על עשיית המנוי. עליך לאשר את כתובת האימייל כדי שנוכל לשלחו אליכם. אנא בדקו את האימייל ובצעו את ההוראות.
אנחנו מכבדים את פרטיותכם. לעולם לא נעביר את פרטיכם לצד שלישי
Don't miss out. Subscribe today.
×
×
WordPress Popup Plugin